יום שני, 17 בינואר 2022

מומחה מדבר על ניהול פרויקטים של בנייה

פרויקטים בתחום הבנייה: ייעוץ מקצועי ללקוחות

בעיניך עלי, איך לקוח יכול להפיק את המרב מהעבודה עם מנהל בנייה?

כאשר יש יחסי עבודה המבוססים על אמון והבנה הדדיים, הלקוח יכול באמת להפיק את המרב משיתוף הפעולה שלו עם מנהל בנייה. לקוחות שוכרים אותנו כדי לתת ייעוץ סולידי ומקצועי לפרויקטים המורכבים והיקרים שלהם. אנו מדברים אותם באמצעות פתרונות, המלצות וחלופות, כך שיוכלו לקבל החלטות מושכלות אשר יובילו לתוצאות המספקות ביותר.

מנהלי פרויקטים טובים צריכים להיות היועצים הכי מהימנים של הלקוחות. הלקוחות מוקפים במעצבים, אדריכלים ואחרים הנותנים ייעוץ מתחום ההתמחות הספציפי שלהם. יתכנו תריסר אנשי מקצוע שונים אשר יבחנו את הפרויקט מתריסר זוויות שונות. למנהלי הבנייה, לעומת זאת, אין פרספקטיבה או אג'ינדה נפרדת. אנו מקור האמת האובייקטיבי היחיד בפרויקט, מקור הייעוץ החשוב ביותר עבור כל לקוח עם בנייה חדשה או פרויקט שיפוץ מכיוון שאנחנו רואים את התמונה הגדולה מכל הזוויות.

אנחנו אוהבים את זה כשלקוחות משתמשים בנו כמשפך, כישות אחת האוספת את כל העובדות, מדווחת בחזרה ומסבירה את האפשרויות. העצה שלנו מבוססת תמיד על סדרי העדיפויות של הלקוח - זו העבודה שלנו ואנחנו עושים את זה טוב מאוד.

עבור לקוחות או בעלים עם פרויקט בנייה, מהם הסיכונים הגדולים ביותר?

בתמונה הגדולה, עבור כל פרויקט בנייה נגדיר את מה שאנחנו מכנים משולש ניהול פרויקטים שמורכב  מזמן, עלות והיקף. משמעות הדבר היא שכל הפרויקטים הללו מוגבלים על ידי מועדים, מימון ותכונות. אם אתה מותח אחד, אתה מפעיל לחץ על השניים האחרים. אז נניח שאתה רוצה עלויות נמוכות יותר. או שתשקיע יותר זמן לטובת אותה איכות או שתצטרך להוריד את האיכות או ההיקף. אם אתה רוצה יותר היקף, הזמן או העלות עולים, או שניהם! הסיכון כאן הוא הסיכוי שאחד או יותר משלושת הפרמטרים הללו (של זמן, עלות והיקף) יושפעו באופן שלא ניתן יהיה לעמוד בציפיות של הבעלים. שלושתם משפיעים זה על זה: זה משולש הסיכון.

מנהל פרויקט הבנייה עובד עם הלקוח בשלב מוקדם כדי לקבוע את סלידת הסיכון שלו. יש לקוחות שאכפת להם פחות מהעלות. הסיכון החשוב ביותר עבורם הוא הזמן. הם רוצים לעבור לביתם או לפתוח את הבניין המסחרי שלהם בזמן ספציפי. אנשים אחרים מאוד מודעים למחיר, והתקציב מהווה סיכון גדול עבורם. עבורם אנו דואגים לדווח על עלות כל פרט. ועבור לקוחות אחרים העדיפות היא באיכות הפרויקט שלהם: הן המראה האסתטי והן התכונות. לאחר שזיהינו את העדפות וסדרי העדיפויות של הלקוחות, נוכל לתכנן בצורה כזו שתפחית את הסיכונים ולנהל שינויים.

איך אתה עוזר ללקוחות שלך להימנע מלעשות טעויות בפרויקטי הבנייה שלהם? 

אני עושה כמיטב יכולתי לחנך לקוחות כך שהסיכון לקבל את סוג ההחלטה שלוקח פרויקט בכיוון הלא נכון הוא מינימלי. תשעה מתוך עשרה לקוחות שאינם מפתחים מקצועיים אינם בעלי ידע רב בבנייה. הם לא באמת יודעים איך לקחת רעיון ולהקים ממנו בניין.

הלקוחות שלנו מאוד יצירתיים - הרעיונות שלהם הם לעתים קרובות מצוינים, ולכן התפקיד שלי הוא לחנך אותם לגבי כל ההשלכות של ההחלטות שיהיו עליהן לקבל ומה הסיכונים בעתידם. אם אוכל לספק ללקוחות את כל המידע המפורט להם הם זקוקים בכדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות ומוסמכות, סביר להניח שהם יבחרו באפשרויות מעשיות. אך אם הלקוח עובד ישירות עם מעצבים ומנהל הפרוייק15ט לא נמצא בלופ, אפשרויות הבחירה של הלקוח עשויות להתבסס על טעם ואסתטיקה בלבד, מבלי להתחשב באף אחד מהפרמטרים האחרים. אנו עוזרים ללקוחות לקבל החלטות בהם ישמחו בעתיד פשוט על ידי הבאת התוצאות של החלטותיהם לידיעתם.

איך מתמודדים עם אנשים קשים בפרויקטים של בנייה?

אם פרויקטים היו קלים, לאלו מאיתנו בניהול בנייה לא היו מקומות עבודה. וזו בדיוק הסיבה שבגללה מפקח בניה בתל אביב צריך להכיר כללי תקשורת. תקשורת טובה היא חלק מהותי מתפקידו של מנהל פרויקט הבנייה.

עלינו להכיר את הלקוחות שלנו ולהבין את הצרכים והחלומות שלהם. עלינו להבין גם את היכולות והמגבלות של הצוות שנשאר כדי שנוכל להפוך את חלומות הלקוחות למציאות. תמיד יהיו בעיות. חברי צוות עשויים להיות בעלי הרגלי או דרכי התמודדות שתקשה יותר על מצבים בעייתיים. ולפעמים לקוחות מקבלים החלטות בוואקום או שהם אינם זמינים כאשר אנו זקוקים לתשובות שלהם.

כמנהל פרויקטים, איני יכול לכפות את הדרך שלי לראות או לעשות דברים. אנחנו כאן כדי לשרת את לקוחותינו. אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי להבין מה הם רוצים ולגרום לזה לקרות. גמישות היא אחת התכונות החשובות ביותר של מנהל פרויקט. כמו שכל פרויקט הוא ייחודי, כל לקוח הוא ייחודי; אני פשוט צריך להיות מאוד גמיש כדי שאוכל לשרת אותם כמיטב יכולתי.

המאמר מומחה מדבר על ניהול פרויקטים של בנייה פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%9e%d7%95%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%94/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה