יום שני, 18 באוקטובר 2021

למידה משמעותית

משרד החינוך בגיבוי ממשלת ישראל החל לצאת עם תוכנית חדשה המכונה ׳למידה משמעותית׳. תוכנית שמתבססת על עומק, על רצון, על דרך אחרת. מטרת התוכנית היא קודם כל לפתח את כושר החשיבה אצל התלמידים וליצור מצבים בהם מתרחשת למידה עצמית, זאת בכדי להעשיר ולהעמיק את החוויה הלימודית. למידה משמעותית היא חלק בלתי נפרד משינוי שמשרד החינוך מעוניין לבצע במערך החינוך בישראל. הרעיון הוא לעודד את סקרנותו של התלמיד ולפתח אצלו יכולות חשיבה עצמאיות, ולהימנע ממצבים בהם שוללים מהתלמיד את האופציה לחקור, לרצות לדעת, להתעניין וללמוד. ברגע שהסקרנות מעודדת על ידי הגורם המנחה והמייצג היא פוגשת יד ביד את היצירתיות אשר יכולה להביא ילדים לעולמות מופלאים. בנוסף, קיים הרצון לעצב את דמות התלמידים ולהגיש להם את יסודות הלמידה מתחילת הדרך החינוכית ועד סופה. השינוי בא מתוך אמונה שברגע שיש כיוון, נכונות ורצון הילדים יצמחו, יתפתחו, יבנו את בטחונם העצמי ויאפשרו לנו בתור אנשי חינוך ליצור חברה חינוכית טובה יותר.

 

מדוע מערכת החינוך בישראל דוגלת בלמידה משמעותית ומעוניינת לבצע שינוי מהבסיס?

  • מחקרים רבים מראים כי הלמידה המסורתית איננה מביאה את כל הילדים להישגים גבוהים וכי כאשר מכוונים את הלמידה בצורה ספציפית לצרכים של החברה המודרנית, הידע אותו התלמיד יקבל יהיה לטווח הארוך.
  • העולם משתנה כל הזמן ואנו חיים בזמנים בהם האתמול כבר לא עדכני. מכיון והילדים מרגישים את השינוי וגדלים לתוכו בבתיהם של הורים המייצגים את דור ההיטק והשינויים שחלים בו, חייב להתבצע שינוי משמעותי. הרעיון הוא לעודד יצירתיות, יזמות, שינויים ולהימנע מלהתקבע בדבר אחד, מקצוע אחד וכיוצא בזה. בנוסף, הכוונה היא לתת מקום לאחר, לשונה גם אצל המורה וגם אצל התלמיד, מה שיגרום לתלמיד בסופו של דבר להבין שהשונה מקובל בחברה שלנו וחשוב לתת משמעות לכל דבר.
  • התשתית עליה מתבססת הלמידה המשמעותית היא לספק לכל תלמיד את הדרך לחשוב בצורה מעמיקה בתחום אחד או במגוון תחומים. יחד עם זאת, יש גם רצון לצמצם את כמות המקצועות הנלמדים בהתאמה לתלמיד, שכן העומס לא מביא איתו בסופו של דבר תוצאות .

 

 

המאמר למידה משמעותית פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%aa/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה