יום ראשון, 21 במרץ 2021

מחירי הפרקט- המדריך המקיף

המודעות הגבוהה ליוקר המחיה והצורך בהשוואת מחירים וביצוע סקר שוק עצמאי חשובה שבעתיים כשמדובר בפרקטים. בשוק קיימים מגוון של פרקטים מסוגים שונים, בעלי רמות עמידות וקשיחות שונות, ואורח חיים משתנה. תמיד חשוב לבחור חברה אמינה ומקצועית שיעזרו להתאים את הפרקט הדרוש לצרכים, לסגנון העיצוב, לחלל ולאופן השימוש הדרוש לכם אישית. מלבד הסתמכות "עוורת" על בעל המקצוע או החברה שאתם שוקלים להשתמש בשירותיה, חשוב לבדוק היטב מה כולל מחיר כל פרקט, ולבדוק באופן עצמאי את טווח המחירים ואת הדגשים החשובים הקובעים אותם. לשם כך, נועד מאמר זה.

בארץ ישנו מגוון עצום של פרקטים במחיר המתאים לכל תקציב ולכל כיס. כמובן שהם לא חקוקים באבן, ותמיד ניתן לחפש מבצעים או הנחות מיוחדות. מחיר פרקט מורכב מסוגו הבסיסי- פרקט מעץ טבעי מלא או פרקט גושני, פרקט רב או דו שכבתי המכיל לפחות שכבה אחת של עץ מלא, ופרקט למינציה שמורכב מחומר דמוי עץ מלאכותי. היבטים נוספים המשפיעים על המחיר הם איכות המותג וארץ הייצור, עובי הפרקט ומידת קשיחותו, תחכום ורמת העיצוב של הפרקט, סוג העץ או צבע מיוחד, הטקסטורה שלו, הגימור והציפוי ועוד. חשוב לזכור, שכאשר מחשבים את מחיר הפרקט יש להתחשב גם בעלות עבודות ההכנה להתקנתו, בתשתית הדרושה ובעלות ההתקנה. לפניכם טווח המחיר הבסיסי לא כולל מע"מ, לפי סוגי הפרקטים המרכזיים:

פרקט עץ מלא גושני

פרקט המורכב מקורות עץ אמיתי, מתאים למי שמחפש את המוצר הטבעי, האותנטי, והאיכותי ביותר, ומוכן להשקיע לטווח ארוך. מחיר הפרקט עצמו גבוהה יחסית ועלולה להרתיע רבים. טווח המחירים הוא בין 250 ל- 400 ש"ח  ואף יותר למ"ר. עלות ההתקנה באמצעות הדבקה על ריצוף קיים או משטח בטון תעלה בין 60 ל-90 ש"ח למ"ר, התקנה באמצעות שיטת המסמור הנסתר, המתאימה להנחת הפרקט מעל למשטח עץ קיים תהיה יקרה יותר ומחירה ינוע בין 100 ל-120 ש"ח. פרקט מעץ מלא דורש גם גימור מלכה או שמן. מחיר ליטוש וחידוש פרקט עץ מתחיל בסביבות 80-90 ש"ח ויכול להאמיר עד ל-200 ש"ח.

פרקט עץ רב שכבתי

בנוי ממספר שכבות, כאשר השכבה העליונה תמיד תהיה מעץ אציל, והשכבות האחרות מעץ לבן או סינתטי. מחירו זול יותר ונקבע על פי מספר השכבות ואיכות העץ. מחירו נע בין 180 ל-350 ש"ח למ"ר. הוא לא מתעוות כמו פרקט מעץ מלא וניתן לחידוש מקיף כל כמה שנים. מחיר התקנתו דומה להתקנת פרקט מעץ מלא והוא תלוי בשיטת ואופן ההתקנה, וסוג הפרקט המסוים.

פרקט למינציה

הפרקט הזול, הנגיש  והנפוץ ביותר. מצטיין בעמידותו לשריטות וכתמים, באחזקתו ובניקויו הפשוט. הוא נועד להיות תחליף  למשאב העץ היקר, ועשוי מתחליף תעשייתי. טווח המחירים נע בין 60 ל-170 ש"ח למטר רבוע. התקנתו היא פשוטה יותר ועלותה היא הזולה ביותר והיא נעה בין 35 ל-50 ש"ח למטר רבוע.

יש לקחת בחשבון גם את מחירי אביזרי התשתית הדרושים להתקנת הפרקט: פנלים- קטעי החיבור בין סיומת הפרקט לקירות. מחירם נע בין 10 ל-50 ש"ח למטר רץ בפרקט למינציה, ובין 25 ל-50 ש"ח בפרקט מעץ טבעי. ספים- מנחים מתחת לדלתות. מחירם נע בסביבות 25 ש"ח לפרקט למינציה, ויכול להגיע עד ל-35 ש"ח לפרקט עץ. ספוג בידוד- לרוב אין צורך בספוג בידוד עבור פרקט מעץ איכותי המונח ישירות על הרצפה. בפרקט למינציה המחיר ינוע בין 5 ל-20 ש"ח למטר רץ.

לסיכום יש לומר, כי כמו מגוון פרקטים גם מבחינת המחירים שלהם הוא אינסופי. חשוב למצוא את הפרקט המתאים ביותר לצרכים, למידת ההשקעה ולאופן השימוש המתאים לכם. מומלץ לקנות פרקט מחברה אמינה ולהתייעץ בבעל מקצוע אמין, כמו כן לבדוק היטב את תכונות הפרקט שאתם שוקלים לרכוש, את מספר שנות האחריות שלו ואת עמידותו.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=O-RKEcsaQJU[/embed]

המאמר מחירי הפרקט- המדריך המקיף פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%98-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%9e%d7%a7%d7%99%d7%a3/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה