יום שלישי, 2 במרץ 2021

Bill Clinton

Bill Clinton הינו הנשיא ה-42 של ארצות הברית שכיהן שתי קדנציות ברצף בין השנים 1993-2001. לאורך כל תקופת הנשיאות של Bill Clinton מי ששימש בתור סגנו היה אל גור שמאוחר יותר ניסה להבחר אף הוא לנשיאות אך ללא הצלחה. קלינטון החל את חייו בתור סטודנט למשפטים באוניברסיטת ייל, שם פגש גם את אשתו הילרי ולאחר סיום הלימודים עבר להרצות באוניברסיטת ארקנסו. לאחר מכן נבחר לתובע הכללי של ארקנסו דבר שסלל את דרכו לתפקיד מרכזי יותר במדינה השמרנית והוא תפקיד המושל. כהונתו בתור מושל ארקנסו הייתה קצרה לאור ביקורות רבות שהופנו אליו ולתפקודו בתור המושל ולאחר כשנתיים הוא הודח מתפקידו. לאחר שהודח פינה לעצמו זמן ללמוד על הדברים שהכשילו אותו בתור מושל ולבנות מערכות יחסים במגזרים שונים ברחבי ארצות הברית על מנת להכין את הקרקע לתפקיד הבא עליו יתמודד, נשיא ארצות הברית.

בבחירות לנשיאות גבר Bill Clinton על ג'ורג' בוש האב, דבר שנחשב באותה עת לסנסציה היות וארצות הברית הייתה בדיוק לאחר מלחמת המפרץ בה גברה על עירק ושמרה על השקט במזרח התיכון והיה נדמה שבוש בדרך לקדנציה נוספת.

בתקופת הנשיאות שלו היה אחראי ביל קלינטון לפתירת סכסוכים רבים ברחבי העולם, כל שמלבד העיסוק באופן קבוע בסכסוך הישראלי – פלסטיני, היה עסוק קלינטון גם ביישוב סכסוכים אחרים כמו זה שבין אנגליה לאירלנד והוא היה מהאחראים הבולטים לכך שהמחתרת האירית פורקה מנשקה. בנוסף סייע קלינטון במשברים בינלאומיים כמו הטבח בקוסובו ובסומליה לשם שיגר כוחות אמריקאים רבים  שיתערבו בנעשה.

קלינטון היה ידוע בתור ידיד אמת של מדינת ישראל ומלבד סיוע בנסיון יישוב הסכסוך במזרח התיכון הוא תמיד אמר שישראל הינה ידידת אמת של ארצות הברית ועוגן של שפיות ודמוקרטיות במזרח התיכון. קלינטון יהיה ידיד אמת של ראש הממשלה של ישראל דאז, יצחק רבין והשניים אף היו חברים מעבר לתפקידם הפוליטי. לאחר הרצח של יצחק רבין מיהר קלינטון להגיע לישראל על מנת להיות נוכח בהלוויותו של חברו הטוב ושותפו ולדרך שם טבע את צמד המילים "שלום, חבר".

https://www.youtube.com/watch?v=6lC-U5xiFjs

המאמר Bill Clinton פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/bill-clinton/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה