יום ראשון, 13 בפברואר 2022

פורום מזג אוויר

אחד הדברים בהם עסקו רבות בימים האחרונים בפורום מזג אויר הוא גל החום הכבד שפקד אותנו. אין זה דבר נדיר לתקופה זו של השנה שכן אנו רגילים לחוות באזורנו גל חום כבד אחד לפחות או לא שניים בחודשי הקיץ בין יולי לאוגוסט כאשר לרוב גל החום הכבד מגיע אלינו לקראת סוף יולי, תחילת אוגוסט, בדיוק כפי שהגיע השנה ולכן ניתן לומר כי לא הופתענו מכך.

בפורום מזג אויר העריכו כי תהיה ירידה בעומס החום לקראת סוף השבוע אך בסוף השבוע בואכה שבוע הבא מעריכים בפורום מזג אויר כי גל החום יחזור ואנו עתידים לחוות גם חום נוסף עד אמצע השבוע הבא. בפורום מזג אויר משוחחים על נושאים אחרים שקשורים במזג האוויר כמו מזג האוויר ברחבי העולם, ושם ניתן לקבל תחזית יחסית מדויקת למספר הימים הקרובים לאלו מכן הנוסעים לחוץ לארץ.

בנוסף ישנם דיונים מקצועיים בפורום מזג אויר בנוגע לתופעות שונות של מזג האוויר, כך שכל אחד יכול לעלות שאלה ומומחים בנושאים שונים נותנים תשובות בנושאים שונים כמו עננים, רוח ותופעות מזג אויר שונות. אחד הדיונים הערים שהתקיימו בפורום מזג אויר לאחרונה היה דווקא בנושא עננים לאחר שצולמו בחורף האחרון ענני דדים, אשר נדירים יחסית ולא רואים את סוג העננות הזה מתפתח לעיתים קרובות.

ענני דדים או כפי שהם נקראים בהגה המקצועית, ענני ממטוס, אלו עננים בצורת עיגולים צפופים כאשר הם נראים כאילו מדובר בנחיל מדוזות בשמיים.ענני דדים נוצרים כאשר בשכבות העליונות קיים זרם סילון פעיל, שהיא זרימת רוחות בגובה רב ובמהירות רבה וכאשר מעל העננים בגובה של ארבעה קילומטרים יש עננות גבוהה ומתחתיה ישנה שכבת אוויר יבשה, כאשר העננים ממטירים גשם לתוך השכבה היבשה, טיפות הגשם מתאדות וכך מתקבלת הצורה העגולה של הענן.

אותם ממטרי גשם לא מגיעים לקרקע היות והוא מתאדה בדרך אך הגשם שכן מגיע לקרקע מנקה את שכבת האבק שהרוחות מביאות עימם. את שמם קיבלו ענני הדדים היות והם לובשים צורת שדיים ועל כן שמם הלטיני ממטוס, אשר בלטינית משמעותו חזה.

https://www.youtube.com/watch?v=psvN6FxXbkk

המאמר פורום מזג אוויר פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%96%d7%92-%d7%90%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a8/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה