יום חמישי, 10 בפברואר 2022

הכל על פלוטו

הכוכב פלוטו הוא כוכב לכת ננסי בחגורת קויפר, והוא גם הכוכב הגדול ביותר בחגורת הכוכבים הזו וגם הגדול ביותר במערכת השמש על פי הקוטר שלו. פלוטו נע סביב בשמש במסלול אליפטי כאשר במהלך הסיבוב סביבה משתנה מרחקו מהשמש בין 29 ל-49 יחידות אסטרונומיות. פלוטו התגלה בשנת 1930 על ידי האסטרונום האמריקאי קלייד טומבו. טומבו גילה מספר רב של אסטרואידים במהלך גילוי כוכב הלכת פלוטו וקרא להם על שם אשתו וילדיו.

טומבו החל לעבוד במצפה הכוכבים לואוול שבפלגסטף אירזונה שבארצות הברית לאחר ששלח למקום ציורים על מראות שראה מבעד לטלסקופ הפרטי שלו.פרסיול לואוול , שהקים את מצפה הכוכבים ראה את הציורים ששלח טומבו וקרא לו לעבוד אצלו לצורך חקר מאדים וחיפוש אחרי כוכב הלכת X. טומבו השתמש בצילומי טלסקופ חדשים והשווה אותם לישנים יותר ובכך מצא את כוכב הלכת X, דבר שלואוול הקדיש לו שנים רבות, וזהו הכוכב שלו אנו קוראים כיום פלוטו.

במשך כל חייו נלחם טומבו לשמור על ההגדרה של  פלוטו בתור כוכב לכת אך בשנת 2006 שונתה הגדרתו מכוכב לכת לכוכב לכת ננסי. על שם טומבו נקרא אסטרואיד ואף נקראה ספינת חלל על שמו בסרט מסע בין כוכבים. מרחקו של פלוטו מהשמש משתנה לאור המסלול האליפטי שלו סביב השמש אך מרחקו הממוצע ממנה הוא כשישה מיליארד קילומטרים בעוד שזמן ההקפה של פלוטו סביב השמש הוא כמאתיים וחמישים שנים בזמן שלכדור הארץ שלנו לוקח שנה אחת, בעוד שסיבוב סביב צירו לוקח לפלוטו כשישה ימים בלבד, בהשוואה ליממה אחת שלוקח לכדור הארץ.

מבחינת טמפרטורות, אם אתם מחליטים לטוס לפלוטו כדאי שתביאו אתכם משהו חם היות והטמפרטורה הממוצעת בכוכב היא מינוס 229 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורה המינימלית שנרשמת שם היא מינוס 240 מעלות בעוד שהמקסימום הוא מינוס 218 מעלות צלזיוס.

את הטמפרטורות הקרות ניתן לזקוף כמובן למרחק העצום של פלוטו מהשמש שהוא כאמור כשישה מיליארד בעוד שמרחקו של כדור הארץ מן השמש עומד על מאה וחמישים מליון קילומטר בלבד.

https://www.youtube.com/watch?v=bUGsVgv3slE

המאמר הכל על פלוטו פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%94%d7%9b%d7%9c-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%9c%d7%95%d7%98%d7%95/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה