יום שבת, 21 באוגוסט 2021

המשמעות של סליחות בימים אלו

הנה אנחנו נמצאים כמה ימים לפני יום הכיפורים. היום שבו כולנו עושים עם עצמנו חשבון נפש ומבקשים סליחה מהאנשים שפגענו בהם. במהלך השנה כולנו עושים דברים שאנחנו מתחרטים עליהם לאחר מעשה, לעיתים במודע, לעתים בלי כוונה אך החוכמה הגדולה היא לבקש סליחה וחוכמה עוד יותר גדולה הינה לסלוח. כשאומרים סליחות מבחינת היהדות הכוונה היא לשם כולל למגוון קטעי פסוקים, תפילות ופיוטים.

בכל אותן תפילות יש הבעה של חרטה בשל חורבן. עם ישראל מתפלל לגאולה. את פסוקי התפילות, אומרים האנשים שנוהגים להתפלל לאורכו של חודש אלול, בימים הנקראים עשרת ימי התשובה. הבקשה היא תפילה המבקשת סליחה ולמחילה. יש דקויות בין הסליחות בנוסחים ספרדיים חבין הסליחות בנוסחים האשכנזיים. הספרדים נוהגים להתפלל באופן אישי, ומבקשים מהקדוש ברוך הוא מחילה פרטית. לעומת זאת, התפילות האשכנזיות בעלות אופי לאומי ועוסקות לרוב בין הכפרה לבין הגאולה. במקביל בחודש זה, יוצאים טיולי סליחות בערי קודש שונות ברחבי הארץ.

בירושלים אותם סיורי סליחות נפוצים ופופלאריים מאוד. הסיור לרוב כולל מעבר בשכונות היהודיות, ביקור בכותל המערבי, עיר דוד ועוד. בנוסף, מתקיימים סיורים גם בצפת ובעכו. במהלך ראש השנה ועד לצאת יום כיפור יש אווירה מסויימת בארץ. מצד אחד אווירה של חג, שנה מתחדשת ובאה עלינו בטובה. החג מכניס בתוכו מנהגים רבים, עלינו כולם גדלנו בין אם זה אכילת תפוח בדבש, חלה בדבש וברכה.

עשרה ימים מפרידים בין ערב ראש השנה לערב יום כיפור. בערב יום כיפור, עם ישראל נכנס לצום של יממה. יום הכיפורים הוא אחד הימים הקדושים ביותר לעם היהודי. הוא המוקד של התשובות והסליחות על פי ציווי התורה והמהות שלו הינה עינוי הנפש. בנוסף לכך שחל איסור בתורה לאכול ולשתות, חל גם איסור על סיכה (סיכת הגוף בשמן), רחיצה, נעילת נעלי עור וקיום יחסי אישות. מבין כל המצוות של העם היהודי, אותן מצוות החלות ביום הכיפורים זוכות לתשומת הלב הגבוהה ביותר בקרב היהודים. יום הכיפורים הוא יום שבת שבתון, אף יהודי אינו נוסע ביום זה, אלא במצב חירום והילדים נוסעים ברחוב עם אופניים. זה הזמן של כולנו לעשות חשבון נפש עם עצמנו ולבקש סליחה מחברינו, בני משפחתנו ומהקדוש ברוך הוא.

https://www.youtube.com/watch?v=EP9Z9CNR5Ag

המאמר המשמעות של סליחות בימים אלו פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%9c%d7%95/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה