יום שלישי, 5 באפריל 2022

כיצד היו עובדים פעם ללא מתקני הרמה?

מתקני הרמה שינו בצורה משמעותית את ענף הלוגיסטיקה והתעשייה. עם זאת, כדאי לעצור ולחשוב איך היו עובדים פעם ללא מתקנים מן הסוג הזה. במאמר הבא נציג מספר פתרונות ונשתמש בהם על מנת לנצל את יתרונות העידן המודרני

מתקני הרמה מספקים מענה למגוון רחב של צרכים בתעשייה ובמשק. ניתן להשתמש בהם כדי להרים משאות כבדים, לשנע ארגזים וחפצים ולחסוך זמן בארגון ובסידור אולמות תצוגה. מצד שני, לא תמיד המתקנים היו חלק בלתי נפרד מענף הלוגיסטיקה כמו שהם היום. רק בשנים האחרונות החלו חידושים טכנולוגיים מרחיקי לכת להשפיע על המפרט הטכני של המתקנים ועל ההיצע שלהם.

הנה כמה דרכים בהן היה ניתן לבצע בעבר פעולות לוגיסטיות מורכבות ללא מתקני הרמה:

א. הקצאת כוח אדם - הדרך הפשוטה ביותר להעביר ציוד ממקום למקום ללא ציוד מכני הנדסי היא באמצעות הקצאה מוגברת של כוח אדם. קבלני בניין לדוגמא היו משתמשים בעשרות אנשים כדי להרים את האבנים הכבדות, בעוד בפרויקטים אחרים השתמשו במאות עובדים בעת ובעונה אחת. הקצאת כוח אדם גרמה גם ללא מעט תאונות ותקלות והיא עיכבה משמעותית את לוח הזמנים.

ב. עיקרון המנוף - עוד דרך לעבוד ללא מתקני הרמה היא להשתמש בעיקרון המנוף. זהו עיקרון שהומצא בעת העתיקה, אך מאז הוא שימש מדינות וארצות בכל רחבי העולם. בעיקרון המנוף מנצלים יסודות בסיסיים בפיזיקה על מנת לבצע שינוע והרמה. העיקרון מוכיח את עצמו עד גבול מסוים והוא מיושם בחלקו במנופים, עגורנים ומגוון מתקנים של העידן המודרני.

ג. עבודה בקרקע - מי שלא הצליח להשתמש בשיטות השונות כדי להרים ציוד ולשנע אותו ממקום למקום היה פשוט בונה סביבו את הפרויקט. עבודה בקרקע הייתה עד לפני מספר שנים חלק חשוב מהנוף העירוני. לא ניתן היה להרים בניינים לגובה, כי פשוט לא היו את המתקנים הזמינים שיש היום.

היתרונות של שיטות ההרמה החדשות

יש הרבה יתרונות שניתן להשיג באמצעות מתקני הרמה. ראשית, מתקנים מן הסוג הזה חוסכים כוח אדם והם מאפשרים ביצוע פרויקטים לוגיסטיים מורכבים בתוך זמן קצר. ניתן להפעיל מתקנים מיוחדים כדי לבצע משימות בענף הבנייה, השינוע, ההובלות ועוד. שנית, המתקנים משפרים את רמת הבטיחות. הם מונעים תקלות וטעויות ונמצאים תחת בקרה ופיקוח של הארגונים המחמירים בעולם. שיטות ההרמה החדשות מיושמות על בסיס קבוע במרחב הפרטי והציבורי והן מייצגות את הדור החדש של ענף הלוגיסטיקה.

עוד דרך לבדוק את היתרונות של מתקנים מיוחדים לשינוע והרמה היא באמצעות סקירת המפרט הטכני. אם בעבר נאלצו העובדים להסתפק בביצועים בסיסיים בלבד, הרי שכיום ניתן להגיע להרמה של מאות ק"ג בתוך זמן קצר. המתקנים מציעים כושר הרמה מרשים והם מגיעים לגובה עצום.

https://www.youtube.com/watch?v=2BvWPe_-Nuo

המאמר כיצד היו עובדים פעם ללא מתקני הרמה? פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%a2%d7%95%d7%91%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%a4%d7%a2%d7%9d-%d7%9c%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%94/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה