יום שני, 24 במאי 2021

פרסומות בטלוויזיה

אתם מגיעים אחרי יום עבודה הביתה, ילדים ומשפחה, רווקים וזוגות צעירים היישר אל הערב שנוחת עליכם במהרה. אתם מתיישבים מול המסך ורוב הסיכויים שזה יהיה מול ערוץ מסחרי, שם כידוע הפרסומות הם חלק בלתי נפרד ממנו. פרסומות בטלוויזיה הם הדלק העיקרי לכל ערוץ מסחרי כיום הפועל במדינת ישראל. היכולת של אותו ערוץ תלויה רבות בכסף הנכנס מהפרסומות, לכן הוא לא רק מתבסס עליו כלכלית אלא גם דואג לשמור על האינטרס הכלכלי.

כל אחד בחייו נתקל יותר מפעם אחת בהפסקת פרסומות כשהוא מיד נזעק אל השלט כדי להעביר לערוץ אחר. תופעה מעניינת בהקשר הזה, קרה דווקא בזמן מהדורות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10. בשנתיים האחרונות אנו עדים לכך שבכל פעם שאנחנו מעבירים לערוץ המתחרה אנחנו כצופים מגלים שגם שם יצאו או הם כבר בהפסקת פרסומות. אין עדות או הוכחה לכך ששתי הערוצים מתואמים, אך אני כצופה אינטלקטואלי יכול להבין לבד שכאשר אני רואה מהדורת חדשות ויוצאים לפרסומות ובדיוק באותו הזמן שאני מעביר למהדורת החדשות המתחרה, גם שם עוברים להפסקת פרסומות.

דבר זה מרגיז במיוחד כיוון שפרסומות בטלוויזיה הם הדבר השנוא ביותר על הצופים. רוב רובם מעביר לערוץ אחר בזמן הפסקת הפרסומות או מחלק את תשומת הלב לעניינים אחרים. כדי לתת מענה לאינסטינקט הזה, הערוצים המסחריים בהפסקות פרסומות של תוכניות מתמשכות, מתחילים לציין עוד כמה זמן תחזור התוכנית (בהנחה שההפסקה לא ארוכה) ובכך מנסים להשאיר את הצופים קרוב למסך. לדוגמא אם לקראת סוף התוכנית יש הפסקת פרסומות, אז כאשר יוצאים מציינים למעלה בקצה המסך שנשארו עוד חמש פרסומות או מציינים את הזמן בכמות הדקות שנשאר עד ששידור התוכנית או הסדרה מתחדש.

הפסקת פרסומות אמורה לקחת עד שבע דקות. בפועל פרסומות בטלוויזיה ארוכות יותר מהזמן הסביר שנקבע. היכולת שלנו כצופים לעקוב אחרי זמן הפרסומות בטלוויזיה היא קטנה ביותר כיוון שבכל הפסקת פרסומות אנחנו מעבירים את תשומת ליבנו למקום אחר, כך שלא באמת שמנו לב כמה זמן ארכה הפסקת הפרסומות עד שחזרנו לצפות שוב במה שרצינו.

המאמר פרסומות בטלוויזיה פורסם ראשון בבסט ניוז



from בסט ניוז - Feed https://bestnewsite.com/%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%98%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%96%d7%99%d7%94/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה